Maleisie, Singapore en Down Under - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Rick Bon - WaarBenJij.nu Maleisie, Singapore en Down Under - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Maleisie, Singapore en Down Under

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Oktober 2013 | Australië, Bundaberg

Poeh, dat is zeker alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven. Moet even graven in mijn geheugen maar gelukkig heb ik mijn dagboek nog.
Ik ben momenteel in Bundaberg, Australie. Alleen om chronologisch te blijven moet ik weer terug naar Maleisie.

Sam en ik reisde van de Cameron Highlands naar de Taman Negara. Eerst 4 uur met de bus en daarna nog 3 uur met een longtail boot naar het midden van het regenwoud. Supermooie uitzichten leverde dat op.
Aangekomen in het dorp, kamer geregeld om de nacht door te brengen en spullen voor onze rimboe trip voor de volgende dag.
Sam en ik zouden een trip van 15 km maken door de jungle. Het zouden 15 van de meest zware kilometers uit mijn leven worden. Bepakt met ong 15 kilo aan spullen waarvan 4 liter water gingen we onderweg.
Het eerste gedeelte was vrij vlak en ging vrij goed. Alleen toen kwam het moment daar dat echt elke 20 meter je moest klimmen en dalen. Na een uur lopen was mijn shirt doorweekt van het zweet. Was echt niet normaal. De mensen van het kamp hadden gezegd dat 4 liter water wel genoeg zou zijn voor 2 dagen. Kan jullie vertellen dat was er de eerste dag al doorheen ;) Na 6 uur doodvermoeid aangekomen in het kamp waar we zouden overnachten. Alles deed pijn, was letterlijk gesloopt. Daarbij komt ook nog dat ik af en toe een krampaanval kreeg, heerlijk :D!
Na wat te hebben gegeten om 19.00 uur 's avonds proberen te slapen. Het was inmiddels pik zwart en je zag echt helemaal niks meer. Slapen ging ook voor geen meter. Mede doordat er ongeveer 100 beesten om je heen geluid maken. Midden in de nacht ook nog wakker geworden omdat er muizen zaten te knagen aan mijn brood, was ideaal!

De volgende morgen nog net zo gebroken als de dag ervoor en besloten om met bootje terug te gaan. Samen met 2 Russen die ook dezelfde heentocht hadden gemaakt. De rest van de dag in het dorp niet heel veel gedaan. De dag erna gingen Sam en ik naar Kuala Lumpur.

We zijn hier in totaal 5 nachten geweest en hebben bijzonder weinig deze dagen gedaan. Een korte samenvatting: Batu grotten(saai), 2 keer bioscoop, 1 dag serie Suits gekeken, Films op computer gekeken en heel veel tijd in winkelcentrum doorgebracht. 5 dagen in Kuala Lumpur is echt veels te veel!

Gelukkig na Kuala Lumpur stond er wel wat leuks op het programma, Singapore en dan met name de Formule 1 race.
Kwamen aan paar uur voor de eerste vrije training en het hostel waar we in sliepen was prima. Matt was al in Singapore dus gingen met zijn 3en naar de Grand Prix. Het was echt een droom die uitkwam. Het is echt ongelovelijk vet, wat een geluid maken die auto's. Heb me kostelijk vermaakt! Na de 2e vrije training was het tijd voor het eerste concert. Dit was van BigBang de Koreaanse 1 Direction. Ze hebben 1 nummer wat ik na 4 maanden Azie ook inmiddels ken, Fantastic Baby. Luister er voor de grap is naar en kijk de clip op youtube. Toen ze opkwamen werd letterlijk elke Aziaat helemaal gek. Zijn daarom ook maar half uur gebleven. Einde van eerste dag in Singapore.

2e dag in Singapore stond kwalificatie op het programma en was de verjaardag van mijn vader. Moet zeggen hebben tot de kwalificatie niet veel gedaan en zijn al vrij vroeg naar circuit toe gegaan. Was wederom heel vet, alleen jammer dat die Duitser een veel snellere auto heeft....
Na de kwalificatie stond het optreden van The Killers op het programma. Nou luister ik bijna nooit naar deze band, maar moet zeggen ze waren echt super goed!

Race day en concert van Rihanna. De race zelf was niet heel spectaculair, mede door onze Duitse vriend maar de crash die tijdens de race gebeurde was onder onze neus. Dat was dus wel geinig om te zien. Moest nog steeds wennen aan het geluid wat er van deze wagens komt. Is echt niet normaal! Na de race en het supermooie vuurwerk was het tijd voor het concert van Rihanna. Ik was er helemaal gekleed voor om een supergoed concert bij te wonen. Alleen de verwachtingen werden bij lange na niet waargemaakt. Was echt drama. Ik heb niet veel concerten in mijn leven bijgewoond maar dit was gewoon treurig. Af en toe een regeltje meezingen met een bandje lukt mij ook nog wel. Daarbij komt kijken dat het eerste half uur mevrouw liedjes zong waar zeker de helft van de mensen het bestaan niet van af wisten. Was dus toppie, not!

Maandag 23 september zouden Matt, Sam en ik verkassen naar een appartementen complex in Singapore. Matt had een kennis die hier woonde en hij nodigde ons uit om daar te slapen. Bleek de leidinggevende van CITY bank in Azie te zijn. Zijn appartement was echt niet normaal groot! Hij woonde op de 54ste verdieping en had een super uitzicht over Singapore. Daarnaast konden we gebruik maken van het zwembad, sauna en fitness faciliteiten van het complex. Was dus top geregeld.

De laatste dag in Azie niet heel veel gedaan behalve beetje rondgehangen bij het zwembad en gechilld. Nog een film gekeken op de mega tv van de beste man en daarna ging ik om half 8 's avonds naar het vliegveld van Singapore. Het vliegveld van Singapore is ook weer een verhaal apart. Ze hebben hier letterlijk alles om het iedereen naar de zin te maken. Bioscoop, computers, game ruimtes etc. etc. Heb er 3 uur rondgebracht en kwam nog tijd te kort om alles te zien.
Ik vloog met Etihad van Singapore naar Brisbane en de vlucht was echt top. Eigen tv en kon bepalen wat ik wilde kijken. Eten was ook super goed en je kon drank krijgen wanneer je wilde :) De vlucht had nog wel langer mogen duren!

9 uur 's ochtends aangekomen in Brisbane en had een hostel geboekt in het centrum. Met busje voor de deur afgezet en het Australie avontuur kon beginnen. Sliep 4 nachten in een 20 bed dorm en was heel gezellig en al veel mensen leren kennen. De 2e dag stond er een voetbal toernooi op het programma tussen alle hostels in Brisbane. Waarbij de winnaar 100 dollar aan drank kreeg. Gelukkig zat ik in een vrij goed team en wonnen we het toernooi. 's Avonds met mijn team die 100 dollar opgedronken en een klein feestje gebouwd, heel gezellig.
3e en 4e dag niet heel veel gedaan behalve alles geregeld zodat ik kan gaan werken in Australie.

Na de 4 dagen in Brisbane ben ik naar Manly gegaan, wat net buiten Brisbane ligt. Hier zaten Matt en Sam in het hostel. Hier 8 dagen geweest en niet heel veel gedaan behalve werk zoeken. Is toch wat lastiger dan ik in eerste instantie had gedacht. Na wat overleg met thuisfront besloten om ook wat leuks te gaan doen in Australie dus heb voor een flinke klap geld verschillende tripjes geboekt. Wat begon met Fraser Island tour via Dingo's hostel. Hier ben ik 7 oktober met de bus naar toegegaan en ik ben echt superblij dat ik het heb gedaan. De mensen die ik hier heb ontmoet waren echt top. Na 2 nachten in het hostel stond de trip naar Fraser Island op het programma.
Ik zat in een groep van 10 mensen waarbij 2 niet echt probeerde er bij te horen, jammer maar niks aan te doen. De overige 7 waren stuk voor stuk toppers. In speciaal een meisje van Leeds, Franchesca. Wat die allemaal voor onzin uitkraamt was echt soms hilarisch. Die heeft echt haar roeping van comedian gemist. Fraser Island zelf is echt een mooi eiland en hebben echt superveel gezien. 2 dingo's, schildpadden, haai, walvissen en een zeeslang.

Van te voren moest je aangeven hoeveel drank je mee wilde nemen naar het eiland en had voor mezelf een zak met goon en 3 blikjes cider.
Goon is echt niet goed voor mensen en zo ook ondervond Franchesca. Als stereotype Engelsman viel die zo van een bankje af in slaap. De volgende dag kwam echt de leukste uitspraak van de dag wanneer ze zei: ' Oh yesterday, I think i was a little bit tipsy'. Waarop de reisleider zei:' Hate to see you drunk'. Had buikpijn van het lachen.

2e dag was ook supermooi en heel veel van het eiland gezien, enige nadeel van het grootste zandeiland van de wereld dat er zo verschikkelijk veel zand is. 's Avonds net als de eerste avond had ik, jaja ik, gekookt voor de hele groep. Zodoende hoefde ik de afwas niet te doen. 's Avonds weer kaartspelletjes gedaan en mijn zak met goon opgedronken en moet zeggen had hem ook aardig zitten. Nog naar het strand geweest om de sterren te bekijken. Dat was echt zo mooi en zo vet. Bij de zee kon je ook nog als je met je voet over het zand ging lichtgevend plankton zien. Heel vet. Alleen daarna heb ik echt letterlijk geen idee hoe ik weer terug ben gekomen :P

De laatste dag naar een soort van woestijn geweest met een rivier waarin je kon zwemmen, was wederom supermooi en heel vet.
Het blijft heel speciaal om binnen 4 a 5 dagen zo hecht met een groep te worden. Ook al weet je dat je ze waarschijnlijk nooit meer gaat zien.

Matt was inmiddels zijn werk wel zat in Brisbane en kwam naar Rainbowbeach waar ik op dat moment ook was. Zijn nu samen al 5 dagen in Bundaberg en staan op wachtlijst voor werk. Kan nog 2 a 3 dagen duren voordat we werk hebben maar als we eenmaal werk hebben kunnen we goed geld maken. Eergister trouwens nog 2e geworden met een pokertoernooi. Entree was gratis en won een restaurant voucher voor de waarde van 50 dollar. Niet verkeerd :)

Blijf de komende tijd nog wel in Bundaberg en als ik hier klaar ben ga ik verder naar het noorden. Heb inmiddels nog tripjes naar Whitsundays, Great Barrier reef en een of ander regenwoud in Cairns.

Voor nu zijn jullie weer een beetje up to date.

Tot de volgende keer,
Rick



  • 16 Oktober 2013 - 10:34

    Lynne:

    Weer een leuk verslag! Heb je al aan de bundy rum gezeten? En voor wat voor werk sta je nu op de wachtlijst? Cape tribulation is heel mooi! Als je nog koala's wil zien moet je naar magnetic island :) veel plezier!!!

  • 17 Oktober 2013 - 03:12

    Rick:

    Lynne, ik heb helaas nog niet aan de bundy rum gezeten. Plannen zijn alweer gewijzigd, haha. Ben gebeld of ik wilde werken in Cardwell. 38 uur de week voor 3 maanden. En ik begin daar maandag is op een bananen boederij. Lekker werken tussen de slangen en de spinnen :) Maar ach betaalt wel aardig. Ik zal je tips onthouden :D

  • 21 Oktober 2013 - 19:27

    Joris:

    Hey Rick,

    Leuk verslag weer! Netjes dat je werk hebt gevonden. Geniet van het lekkere weer ook ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 21829

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: