Goodbye New Zealand, back to Oz! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bon - WaarBenJij.nu Goodbye New Zealand, back to Oz! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Goodbye New Zealand, back to Oz!

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

25 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de laatste avond op het Noorder-eiland moesten we welgeteld na 3 uur slaap weer op. Moesten namelijk met de ochtend ferry van Wellington naar Picton. Dat iedereen nog vrij slaperig was is een understatement :P.
De boottrip verder was prima en ging vrij snel voorbij. Bootreis van noord naar zuid duurt 3 1/2 uur. Aangekomen in Picton kregen we een nieuwe bus chauffeur. Nou wisten we al dat het onmogelijk was om de andere te evenaren maar deze beste man had gewoon geen klik met de groep. Jammer, maar het is niet anders! Na de bootreis stond er een wijnproeverij op het programma. Gingen naar een Nederlandse familie die in Nieuw-Zeeland een wijn boederij is begonnen. Moest zeggen de wijntjes smaakten prima. Kan ook bijna niet anders, alles wat je namelijk vergelijkt met Goon is goddelijk :D!

Na de wijnproeverij werd koers gezet naar het Abel Tasman national park. Hier verbleven we 2 nachten en was heel gezellig met de groep. Ik zelf heb als activiteit een zeiltocht gemaakt en een wandeling van 12km door het gebied. Ook hier is de natuur weer super mooi! Na Abel Tasman zouden we overnachten in Punakaiki in een regenwoud. Dit ging alleen helaas even niet door omdat er een fout was gemaakt..... Nu hadden we het geluk dat we mochten slapen in Greymouth... Mensen in Greymouth wil je nog niet dood gevonden worden, wat een spookstad is dat. Hostel was ook niet heel goed. Toch met de groep er het beste van gemaakt maar dat het een aanfluiting was kan ik gerust zeggen.
Gelukkig stond er na Greymouth de Franz Josef Glacier op het programma. Heb hier de Ice explorer gedaan en heb hier voor het eerst in een helikopter gezeten. Dat vond ik denk nog het leukste van de trip.
Voor de rest op de glacier duurde alles wel vrij lang. Mede doordat er wat slome meiden in onze groep zaten. Wel nog voor elkaar gekregen dat iemand geloofde dat er penguins leven op de glacier, hahaha. Laten we zeggen dat meisje was niet echt slim. Later volgt meer ;)!!!

Toen Franz Josef erop zat ging ik naar Wanaka en een dag later voor 4 nachten naar Queenstown. In Wanaka niet zo heel veel gedaan, behalve beetje rondgelopen. De volgende dag stond mijn Bungee op het programma. Nou heb ik geen hoogtevrees maar als je op zo'n randje staat is het toch best spannend. Was een hele leuke ervaring om gedaan te hebben. In Queenstown aangekomen hebben we met de groep een boottrip gemaakt op het meer dat grenst met Queenstown. Ik liep dus naast dat meisje en zei: ' Nou met een beetje geluk gaan we zo nog wat walvissen zien!.' Waarop zij met de mooie opmerking komt: ' Are we really going to see some whales :D!!!!.' Na enkele minuten viel dan eindelijk het kwartje dat er geen walvissen in meren leven, hahaha. Verder in de avond wat gedronken met de groep en de volgende dag zou ik voor een dagtrip naar Milford Sound gaan. Ik dacht dat het een trip van 8 uur zou zijn maar na 12 uur was ik weer terug in Queenstown. De dag duurde vrij lang maar oh, oh wat is het daar mooi! Als iemand ooit nog eens een mooie rit wil maken. Ga van Queenstown naar Milford Sound, Het is echt schitterend! In de avond Wellington part 2 uitgevoerd in Queenstown. Weer aardig de vaart erin met de drankjes. Het zou namelijk de laatste avond zijn dat iedereen bij elkaar zou zijn. Was een hele goede afsluiting!! Dag erna heerlijk in bed gelegen en klaarmaken voor St. Patricks Day. Deze dag ongeveer 5 uur doorgebracht in een Ierse pub en was echt superleuk! Ierse muziek en verf over het hele lichaam en natuurlijk BIER :)
Helaas de volgende morgen vroeg in de bus naar Mount Cook. Partij brak maar ach, Je kan niet alles hebben in het leven! Mount Cook is ook een locatie in Nieuw Zeeland waarvan ik vind die je moet hebben gezien. Echt zo mooi. Sliepen in een hostel met een uitzicht op de bergen en was echt heel vet! De volgende 6 dagen niet echt heel veel gedaan ben naar Ragitata, Kaikoura en toen weer terug naar Wellington gegaan. Waar ik nog 4 nachten zou verblijven voordat ik weer terug zou gaan naar Auckland.

Ben nu weer in Auckland waar mijn trip begon.
Voordat ik mijn reis begon was dit wel het land wat ik het graagst wilde bezoeken en ik moet zeggen dat dit wel het mooiste land is waar ik ben geweest. En het helpt natuurlijk ook onwijs door de leuke groepen waarmee ik samen hebt gereisd. Was onwijs vet!

Dus iedereen, ga naar Nieuw-Zeeland een keer. Het is toppie :)

Vanmiddag 17.15 uur vlieg ik weer terug naar Melbourne, Australie.
Plan is om dan de oostkust te gaan reizen. En als alles verloopt zoals ik verwacht dan ga ik daarna weer naar HUIS :)

Maar niks is zeker :P!

Groetjes,
Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 21787

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: