Alweer 23 en werkvisum voor Australie! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick Bon - WaarBenJij.nu Alweer 23 en werkvisum voor Australie! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Alweer 23 en werkvisum voor Australie!

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 September 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

In de afgelopen 2 weken is alweer heel veel gebeurt. En aangezien een maand wel erg veel is om in een keer te schrijven, schrijf ik nu alvast weer een nieuwe blog.

Ik pak de draad weer op met de busreis van Sihanoukville naar Bangkok.
Deze reis deed ik alleen. Dit omdat Sam in Siem Reap zat en Matt nog even in Cambodja bleef. De busreis was echt een drama eerste klas. Voor het eerst dat ik echt ben opgelicht. Had een kaartje gekocht bij een travel agency. Tot zover geen problemen. Het probleem begon pas toen ik de bus in wilde gaan.
Ik had in tegenstelling tot alle andere personen een ander papieren ticket.
Tot Phonm Penh was er geen probleem. Alleen vanaf hier begon het feest,bij Phnom Penh moest je van ticket verwisselen. Alleen wat hadden die sjonnies geflikt. Die hadden mijn kaartje, tegen beter weten in, ingenomen en afgestempeld. Ik kon dus geen nieuw kaartje krijgen. Toen met de baas in Phnom Penh gepraat en die zei mij dat 'alles' goed zou komen en ik gewoon met de bus mee kon naar Bangkok. Alleen bij de grensovergang was het feest compleet. Moest van bus worden gewisseld over de grens. En je moest je ticket inleveren voor een keykoard. Had alleen nog steeds geen ticket. 100x uitgelegd maar dat ventje daar zei doodleuk: ' it's not my problem, it's yours'. Nou op dat moment gaan er wel wat gedachten door je heen met wat je allemaal die persoon aan zou willen doen. Maar als je 10 dollar betaalde bleek je gewoon mee te kunnen. Echt wat een gedoe. De busreis zou oorspronkelijk ook nog is 16 uur duren. Dit werden er door alle rompslomp 22.

Dan denk je nou alle pech is wel voorbij. Nou niet dus! Had, stom als dat ik op dat moment even was, voor september het hostel geboekt in Bangkok. Dus kon ook weer opzoek naar een andere slaapplaats. Dit was zonder al te veel moeite gevonden. Toen beetje rondgelopen door Bangkok en nog wat oude bekenden gezien. Om half 8 kwam Sam aan vanuit Siem Reap en samen met hem gegeten en over Khau San Road gelopen.

De volgende dag hebben Sam en ik niet heel veel gedaan. Ik had eigenlijk al redelijk veel gezien van Bangkok en Sam nog niets. Besloten om naar MBK toe te gaan. Dit is een supergroot warenhuis in Bangkok. Daar hele tijd in doorgebracht en 's avonds in de bioscoop daar Kick-Ass 2 gezien.
Hele leuke film overigens, alleen enig nadeel was dat het stervens koud in die bioscoop was.. 's Avonds weer over de beruchte straat gelopen en een biertje gedronken. Zouden de volgende dag naar Koh Tao gaan dus niet heel laat gemaakt.

De dag dat we zouden vertrekken naar Koh Tao was mijn' ik raak alles kwijt dag'. Sleutel van het hostel en mijn oordopjes. Maar 500 baht verder en alles was weer in orde. Overigens oude oordoppen weer gevonden :)
Voordat we naar Koh Tao gingen, nog even een prima bord Shoarma naar binnen gewerkt. Uiteindelijk om 19.00 uur 's avonds met de bus naar Koh Tao. Was niet heel optimaal maar was oke. Moesten alleen van 04:00 tot 6:30 uur wachten in Chumphon op de boot naar Koh Tao. Uiteindelijk om 09:00 uur 's ochtends vrij moe gearriveerd in Koh Tao. Sliep de 3 nachten dat we hier waren in een prima hotel! Na alles geinstalleerd te hebben, lekker relaxt op het strand gelegen en snorkeltrip voor de volgende dag geboekt.

De snorkeltrip had ik al een keer eerder gedaan maar was wederom een succes. Sam en ik gingen om met een broer en zus uit England en was heel gezellig. Bij terugkomst gedoucht en klaarmaken voor de avond. Zou inmiddels om 00.00 uur 23 jaar worden :) Na met zijn 4en wat te hebben gegeten op naar de eerste bar. Was heel gezellig. Toen om 00:00 uur op zijn Engels Birthday Shotjes gedronken. Moet zeggen was best lekker :)
De rest van de avond op een Castle party doorgebracht en was toppie.
In de morgen weer naar strand geweest en daar weer de hele dag doorgebracht. 's Avonds nog naar een vuurwerkshow gekeken en wat gedronken. De laatste dag op Koh Tao hebben Sam en ik scooters gehuurd. In tegenstelling tot de andere scooters waren dit echt slechte dingen.... Zijn uiteindelijk toch nog aan de andere kant van het eiland gekomen en daar weer op een strand terechtgekomen. In de avond nog even Groningen-Ajax gekeken. Wordt er ook niet beter op trouwens zonder Eriksen en Alderweireld.... Om 8 uur 's avonds opgehaald om naar Phuket toe te gaan. Namen de nachtboot naar Suratthani. Dit duurde gelukkig maar 9 uur.. Lagen op tuinstoelkussens die super smal waren. Was dus echt knus. In Suratthani nog uur gewacht op de bus en uiteindelijk in de middag gearriveerd in Phuket.

Phuket bij nacht is toch wel een verhaal apart. Bhantau road is de hoofduitgaansstraat daar. Wat je daar allemaal tegenkomt is echt ongelooflijk. Heb volgens mij de eerste 30 minuten dat we daar waren alleen maar gelachen van ongeloof. Ladyboys, Apen, leguanen, vieze oude mannetjes met jonge meisjes. Was echt niet normaal. Dit is waarschijnlijk de enige plek op de wereld waar je als man minder veilig bent dan een vrouw als het gaat om aandacht. Om de 10 seconden word je wel aangeraakt. Was weer een ervaring om nooit te vergeten. Uiteindelijk in een club beland, Hollywood. Nou we waren nog geen 2 seconden binnen of Sam en ik hadden al 2 meiden(?) om onze nek hangen. Wat een gekte.
Besloten om hier ook maar 1 nacht te blijven en de volgende dag naar Koh Phi Phi te gaan.

Met de boot van half 3 's middags naar Koh Phi Phi en 2 uur later waren we daar. Moet zeggen dit is echt een super mooi eiland. Wel heel erg toeristisch maar omdat het laagseizoen was viel het nog wel mee met de toeristen. Weer was ook perfect, 34 graden ongeveer. In de avond tickets geboekt voor een rondvaart langs alle eilanden rondom Phi Phi en eigenlijk vrij vroeg gaan slapen.

Om 10 uur 's ochtends verzameld en in een longtailboot langs 6 verschillende plaatsen geweest. Waaronder Maya beach. Hier hebben ze de film "the Beach' opgenomen met Leonardo DiCaprio. Tour was echt super en snorkelen was net zo leuk als in Koh Tao. Alleen de uitrusting in Koh Tao was vele malen beter. Desondanks hele leuke dag gehad. 's Avonds naar de Raggae bar geweest en in deze bar kan je tegen een andere reiziger Kickboksen. Sam wilde dit wel doen en deed dit tegen een Chinees. Aan de warming-up van de Chinees te zien leek het wel een pro, maar dit bleek totaal niet het geval. Heb me kosteloos vermaakt en Sam won het 'gevecht'. Daarna kwamen de wat grotere jongens de ring in. Mwah voelde mezelf niet echt geroepen om een poging te wagen :P.
Daarna door naar Slinky, dit is eigenlijk de tent op Koh Phi Phi. Na wat buckets voelde we ons beide wel rijp voor bed. Was een zeer geslaagde avond.

Met kater de volgende morgen naar de andere kant van het eiland gelopen om op Long Beach te chillen. Hier hebben we ook echt de hele dag gelegen. Ik had de dag ervoor beloofd om mee te doen met de Hamburger Challenge die ze in dezelfde Raggae bar houden. De challenge houdt in dat je een hamburger van 800 gram met aardappelschijfjes en uienringen binnen een half uur moet opeten. Doe je dat, dan krijg je een gratis maaltijd. Lukt het niet moet je 500 Baht (12.5 euro) betalen. Moet eerlijk zeggen dat mijn maag die dag nou niet helemaal lekker was, maar ik hield me aan mijn belofte en om 8 uur startte ik de challenge. In eerste instantie leek het allemaal geen probleem. Die hamburger die was zo weg en had nog zo'n 15 minuten over. Alleen die uienringen en aardappelschijven leken wel van steen. Man man, vulde als een gek. Uiteindelijk op 4 schijfjes en 5 uienringen niet gehaald :(. Maar wel een volle maag rijker. Heb hierdoor ook pas weer de volgende dag avondgegeten.
's Avonds weer naar Slinky om alweer onze laatste dag in Koh Phi Phi te vieren. Voordat we echter naar Slinky gingen heb ik nog wat gedaan wat de toekomst van mijn trip wat veranderd.

Ik heb namelijk een vlucht geboekt en een werkvisum aangevraagd voor Australie.
Werkvisum is overigens al goedgekeurd! Dit betekent dat ik op 24 september vanaf Singapore vlieg naar Brisbane om daar te gaan werken.
Heb een visum voor een jaar. Dit betekent niet dat ik pas volgend jaar thuis kom. Kijk gewoon aan hoe makkelijk er aan werk te komen is en hoe lang ik wil werken.

Volgende stop in Thailand werd Railay waar Matt op ons zou wachten.
Met de boot van 10:00 uur naar Krabi en vandaar uit nog 20 minuten met longtailboot naar Railay. Deze plaats is voor rotsklimmers denk een walhalla. Hele mooie rotsen en uitzichten. Het weer was wel wat veranderd en was vrij grauw. Zijn met zijn 3en wat rondgelopen en hebben nog een uur beachvolleybal gespeeld met locals. 's Avonds niet heel veel gedaan behalve bijgepraat met Matt.
De volgende dag heb ik echt letterlijk niks gedaan. Had zin om films te kijken en mijn muziek een beetje up te daten. Dit dan ook gedaan. Wel nog even gekeken naar Maleisie want daar zouden we de volgende dag al naar toe gaan. In de avond buskaartjes gekocht en wat gedronken. Vroeg gaan slapen want de busreis zou weer een lange worden.

Gingen om 10 uur weg vanuit Railay en toen met 3 verschillende Mini-Vans naar Georgetown, Maleisie. Busjes waren wel oke en reis ging op zich nog wel vrij voorspoedig. De grensovergang ging ook vrij soepel. Alleen soms maakte we stops van 20 minuten waar niemand wat van af wist.. Om 21:00 uur 's avonds eindelijk aangekomen in Georgetown. Werden gedropt bij een mega groot shoppingcenter. Hadden nog geen slaapplek en zouden deze in het pikke donker moeten vinden. Na wat tips moesten we naar Singapore hotel. Mensen geloof mij, daar wil je hond nog niet slapen. Wat een drama. Toch maar een nacht geboekt omdat we verder ook niet wisten waar we naar toe moesten. Met we bedoel ik: Sam en ik.
Spullen gedropt en maar rondgelopen in de stad. Georgetown bij nacht is echt een creepy stad. Lijk helemaal te zijn verlaten en alles is dicht. Ik zeg top! Na 2 uur te hebben gelopen eindelijk 'normale' hostels en hotels gevonden. Hier zouden we de volgende dag naar toe gaan.

De volgende morgen spullen gedropt in nieuwe hostel en Georgetown bij dag verkend. Vind het nog net zo'n creepy stad als bij nacht. Het regende ook nog is non-stop dus was hartstikke gezellig de eerste 2 dagen in Malesie. Bij terugkomst in hostel Fast en Furious 6 gezien. Leuk tijdverdrijf.
's avonds niet al te veel gedaan want we zouden de volgende morgen om kwart over 7 vertrekken naar de Cameron Highlands.
Had mijn wekker om 6.15 uur gezet alleen hij ging om 7.15. Had ik weer.
Als een gek alle spullen gepakt en door de keiharde regen gerend naar het busstation. Waren uiteindelijk 15 minuten te laat en de bus was al weg...
Gelukkig wilde een andere bus ons wel naar onze bus brengen op de bus standplaats, wat een geluk :). Helemaal doorweekt in de bus en gelukkig stond de airco ook maar op 15. Hadden het beide echt stervens koud. Toen bij de eerste de beste stop, kleren verwisseld en heb voor het eerst mijn vest aan. Het is hier namelijk vrij koud en het regent nog steeds.
In Cameron Highland eerste dag veel tijd doorgebracht in de Starbucks, gratis Wi-FI en was lekker warm :) Wel een Forest-tour geboekt.

De forest-tour van vandaag was best leuk. Duurde 6 uur en zijn bij verschillende plekken geweest. Veel over de Thee plantages hier geleerd en over het Mossy-forest. Als afsluiting gingen we naar een aardbei boerderij. Dat was echt smullen :)

Nou dat was alweer in een notendop wat ik heb gedaan.

Plan voor de komende dagen:
Morgen: Taman Nagera
Daarna: Kuala Lumpur
20-24 September: Singapore, Formule 1 race :D:D:D
En dan is het tijd om naar Australie te verkassen!!

Nog bedankt voor alle felicitaties :)

Tot de volgende keer,
Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 21822

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: