En toen waren we alweer in Thailand :) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rick Bon - WaarBenJij.nu En toen waren we alweer in Thailand :) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Rick Bon - WaarBenJij.nu

En toen waren we alweer in Thailand :)

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

29 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zo, dat heeft dan toch wel weer eventjes geduurd. Maar nu ik even de tijd heb kan ik weer eventjes een verslagje schrijven.
Inmiddels al 18 dagen onderweg in Thailand en ik moet zeggen het is hier supermooi en ik vermaak me opperbest met de jongens.

11 juli vloog ik van Saigon naar Bangkok en alles verliep soepeltjes. Werd netjes op tijd opgehaald en 9.45 uur vertrok mijn vliegtuig om Vietnam voor nu achter mij te laten. Op Bangkok aangekomen moest ik een taxi nemen naar het hotel. In het hotel was ik even voor 13 uur en ik was er eerder dan de jongens. Na een klein kwartier wachten waren ze er dan ook en kon het feest beginnnen. In de middag hebben we voor 2 1/2 uur gratis in een tuk tuk rondgereden. Gratis omdat die kerol van de tuk tuk zomaar wegging toen hij ons afzette bij een tempel en we hem nog niet betaald hadden. In die 2 1/2 uur hadden we al aardig wat dingen kunnen bezoeken, dus was top geregeld :)
In de avond niet zo heel veel gedaan, dit vanwege de jetlag van de jongens.

De volgende morgen waren we allemaal weer fris en fruitig en stond er de befaamde fiets tocht van Ko van Kessel op het programma. We deden de tour van 5 uur en reden allemaal op een mooie mountainbike. Fietsten over de kleine straten van Bangkok en de gids liet ons echt superveel zien. Was echt een top dag! Na de fietstocht gingen we ons klaar maken om in de avond Koh San Road te ontdekken. Mwah, wat een gekkenhuis is deze straat. Wat een mensen... Hebben een tijd gezeten in een bar en was uitermate gezellig :) Ik had het echter niet te laat gemaakt aangezien we de volgende dag 10 uur moesten uitchecken en met de trein naar Ayutthaya zouden gaan.

Die treinreis was overigens prima daar naar toe alleen het enige nadeel was dat het verschrikkelijk warm was. En als je dan nog geen hotel hebt en je moet een tijdje zoeken, niet echt top te noemen :P.
Maar na een tijdje zoeken en na wat te hebben gegeten hadden we dan toch de straat van Ayutthaya gevonden. Werden door een vrouwtje van de straat geplukt en naar een Guesthouse gebracht. In de avond nog een boottourtje gemaakt. Heel wat tempels weer gezien en was best leuk. Het was de bedoeling om maar 1 nacht in Ayutthaya te blijven en daarom hadden we de volgende morgen fietsen gehuurd en even snel wat tempels bezocht. Alleen toen we eigenlijk al in de trein stonden naar Chiang Mai en nog eens goed op de kaartjes keken bleek dat we een dag te vroeg waren.... Jaja hoe dom ben je :P Dus weer snel terug naar Guesthouse en daar nog wat gechilld. 's Avonds nog wat gedronken en was heel gezellig.

De treinreis die we hadden geboekt ging van Ayutthaya naar Chiang Mai en dat zou een heel leuk tochtje worden. Begonnen al met een uur vertraging maar dat was niet echt een probleem. We pakten een nachttrein en de uurtjes dat we nog met licht reden was eigenlijk best prima. Supermooie uitzichten en lekker in het zonnetje zitten. Maar toen het nacht werd.... Alle ramen van die trein stonden nog open en de lichten brandden lekker fel. Gevolg, 10.000.000 muggen en andere insecten in die trein. Was werkelijk waar een feest!

Aangekomen in Chiang Mai moesten we nog een uurtje wachten en toen pikte de achteroom van Loek ons op. Bij hem gingen we een nachtje slapen. Hij woont net buiten Chiang Mai in een kast van een huis. Met hem hebben we wat dingen bezocht zoals onder andere een mineralenzwembad en een paraplu makerij. In de avond trakteerde de vrouw des huizes ons op een bord rode kool met varkensvlees en gekookte aardappelen. Dat was lekker :) ohohoh. Was smullen :)
De volgende morgen heeft hij ook nog een jungletocht voor ons geregeld tegen een speciale prijs en bracht hij ons weer naar Chiang Mai om een Guesthouse uit te zoeken. Als afsluiting nam hij ons ook nog mee voor een echte Thaise massage, betekent pijn lijden voor je lol.
Het was inmiddels Errol zijn verjaardag en dat moet natuurlijk bijpassend worden gevierd. Daarom in de nacht naar club Spicy geweest. Was een zeer goed verjaardagsfeestje! De dag erna vrij weinig, zeg maar niks uitgevoerd.
Wel ben ik nog 2 mensen met wie ik de Halong Bay tour heb gedaan tegengekomen. Met hun hebben we wat gegeten en een Muay Thai wedstrijd bezocht.

Na redelijk vroeg naar bed te zijn gegaan stonden we de volgende morgen vroeg op omdat de Jungle tocht van 2 dagen op het programma stond. Werden opgehaald om 9 uur en het bleek dat we met 8 andere Nederlanders en 2 Zuid-Koreanen in de groep zaten. De eerste dag van de tour hebben we een olifantenritje gemaakt(erg apart) en een goede 4 uur tegen een berg aangelopen met een zonnetje van +- 33 graden in je nek. We sliepen in een bamboe huisje en lagen letterlijk op een tuinstoelkussen als matras. Was genieten.
De andere dag stond een bezoek aan een waterval en raften op het programma. Was echt supervet. De tour was echt superleuk om te doen en ben blij dat we het gedaan hebben.

Bij terugkomst in Chiang Mai moest er eventjes een plan gemaakt worden voor de komende dagen. We zouden nog 2 nachten in Chiang Mai blijven, 3 in Pai en dan nog eens 3 in Chiang Mai.

De dag na de jungle tocht hebben we scooters gehuurd. Wat blijft dat toch superleuk speelgoed. Hebben een heel mooi ritje gemaakt naar Doi Suthep en daarna nog een Paleis van de koning bezocht, geen aanrader, en een of andere hilltribe. Lekker vol gas over die wegen, super tof!

En toen stond Pai op het programma..... Loek en ik voelde ons niet echt helemaal toppie en dat is nogal zacht uitgedrukt. Maar gelukkig hoefde we nog maar 3 a 4 uur in een busje te zitten van Chiang Mai naar Pai. Voor degene die de weg niet kennen. Het is gewoon de hele weg slingeren bergop en bergaf. Was drama. Nog nooit zo beroerd gevoeld in een bus. Uiteindelijk heel huids aangekomen in Pai en werden door een mannetje wat stond bij de busstop gebracht naar zijn Guesthouse.
Na een overheerlijke ananas daar te hebben gegeten voelde ik me eigenlijk wel prima. Maar verder hebben vooral Loek en ik die dag niet veel gedaan.

Vanuit het guesthouse verzorgde ze ook nog tripjes met een scooter. Dit hebben Guido, Errol en ik de volgende dag ook gedaan. Loek die zich nog steeds niet helemaal top voelde bleef achter in guesthouse. De trip was echt supervet. Beetje over modderpaden heen rijden met scooter en over super steile wegen omhoog en naar beneden. Leverder heel veel mooie uitzichten op en hopenlijk is dat op mijn foto's ook goed te zien. Tripje duurde iets van 5 uur. In de avond wat gegeten en wat spelletjes met de kaarten gedaan. De eerste 2 dagen in Pai waren trouwens de Buddha. Betekent dat je deze 2 dagen geen alcohol mag drinken...
De 3e dag in Pai met inmiddels een herstelde Loek hebben we weer een tourtochtje gemaakt met mensen vanuit het Guesthouse.
Deze rit was toch wel echt de allergaafste die ik waarschijnlijk op een scooter ga maken. Berg op berg af op vooral onverharde paden met kuilen, stenen en nog iets grotere stenen. En dan als je denkt alles te hebben meegemaakt.... Begint het me toch een partij te regenen. Op het moment van regen dacht ik, K*T hoe komen we hier ooit levend uit.
Maar als je eenmaal doorweekt bent van de regen en alleen maar door de modder aan het crossen bent is het gewoon supervet. Soms even uitkijken dat je niet in een rivierstroom of een kuil komt maar iedereen is er heel huids van af gekomen.
In de avond, buddha dagen waren weer voorbij, mocht er weer bier gedronken worden en dat hebben we dan ook gedaan. Was een topavondje.

De terugreis van Pai naar Chiang Mai was net zo erg. Alleen nu door de koppijn van de kater. De overige dagen in Chiang Mai hebben we eigenlijk overdag vrij weinig uitgevoerd en 's avonds beetje uitgeweest.
Alleen de 2e dag hebben we nog wat dingen bezocht. Apen show, krokodillen show en een slangen show. Was opzich best leuk en goed tijdverdrijf.

Gister 28 juli zijn we na 12 uur reizen beland in het zuiden van Thailand op het eiland Koh Phangan. We hebben 2 binnenlandse vluchten genomen en 2 boten. Was allemaal goed gegaan en zijn nu op echt een supermooi resort. Slapen in 2 bungalows en het resort heeft een zwembad en jacuzzi. Strand ligt ook op 100 meter dus helemaal top.
We verblijven op dit eiland nog 4 nachten. Op 31 juli is namelijk de Half Moon party hier waar ik erg naar uitkijk.

Hier gaat alles goed en we vermaken ons prima.

Tot de volgende keer,

Rick

Ps: Ik weet niet of iemand het nieuws heeft gevolgd. Maar wij zaten dus een dag eerder in die nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai die ontspoord is. Best wel raar om dat zo op het nieuws te lezen!!!!