Ricky Discount en problemen met foto's - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rick Bon - WaarBenJij.nu Ricky Discount en problemen met foto's - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Ricky Discount en problemen met foto's

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Juli 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De titel van het verhaal heeft nogal wat uitleg nodig en dit zal ik aan het eind van het verhaal doen.
Ik verliet jullie de vorige keer in Nha Trang. Dus vanaf dit punt ga ik weer verder met mijn verhaal.

In Nha Trang heb ik samen met de 5 Engelse jongens een bus genomen naar Mui Ne.
De bus rit van dit keer 7 uur was opzich best leuk. Ook dit keer was het een slaapbus alleen nu lagen we met zijn alleen op de achterbank.
Gevolg, 'volwassenen' worden weer kindjes en hele nacht liggen keten, haha. De weg overigens was echt dramatisch. Lag de hele weg te stuiteren op die achterbank. Je kan helaas niet alles hebben. We arriveerde in Mui Ne om ongeveer 3 uur in de ochtend. We hadden geen hotel geboekt, maar hadden dit beter wel kunnen doen. Mui Ne was namelijk rond dit tijdstip helemaal uitgestorven....
Na een half uur zoeken werden we door een vrouw een donker steegje ingestuurd en hier lag een man met zijn vrouw te slapen.
Vol verbazing werd ie wakker, en had gelukkig nog 2 kamers voor ons. De kamers waren overigens super netjes en kostte maar 4 dollar per persoon per nacht. Prima deal :)

Na een paar uur te hebben geslapen, Mui Ne een beetje ontdekt. Deze stad is eigenlijk een lange straat met rechts en links hotels, restaurants en Spa's.
Daarnaast is er ook nog een strand wat zo goed als helemaal in beslag wordt genomen door kitesurfers. Na wat rond te hebben gelopen, op strand neergeploft en in de zon gaan zitten. 's Avonds nog het nachtleven proberen te vinden, maar helaas niet gelukt. Beetje uitgestorven stadje..

De volgende dag weer uitgeslapen en eigenlijk weet ik niet meer zo goed wat we verder deze dag overdag hebben gedaan. Behalve dat we een trip naar de zandduinen van de Mui Ne voor de volgende dag hebben geboekt. Van de avond weet ik echter nog wel genoeg. Om 00:00 uur werd namelijk de verjaardag van een van de Engelse jongens gevierd, Arun. Ik als partyplanner had natuurlijk weer het beste kado gekocht: Slangenwijn. Blijft bende dat spul. Na een paar shotjes vertrok het gezicht van Arun helemaal en de rest van de avond was die zo lam als een balletje. Was verder wel een heel gezellige avond.

De volgende dag stond de tour naar de zandduinen op het programma. Zijn hier naar een soort van riviertje geweest waar je ook op een struisvogel kon rijden. Ik heb dat niet gedaan, puur omdat ik het dierenmishandeling vond hoe er met dat beest werd omgegaan. De Engelse jongens hebben allemaal wel een ritje gemaakt, en het zag er opzich nog wel grappig uit hoe je door elkaar wordt geschud op zo'n beest.
De volgende stop waren de zandduinen zelf. Hier kon je een quad huren en een half uurtje door de zandduinen/woestijn scheuren.
Was echt supervet om te doen en tegelijk ook best wel eng. Eng in de zin van, je rijdt een berg op en dan moet je echt letterlijk loodrecht naar beneden om weer naar het volgende bergje te komen... En als je niet precies wat die quad aankan is het wel ff zweten soms :P Daarnaast stond ik ook geregeld vast, maar wat doen die naaiers van verhuurders. Die vertellen even niet waar de achteruit op dat ding zit. Ik had nog nooit op een quad gereden dus had geen idee waar dat ding zou zitten. Gevolg, komt zo'n Vietnamees kereltje aan, die haalt je binnen 5 seconden eruit omdat die hem in zijn achteruit zet. En vraagt geld omdat hij jou eruit heeft gehaald. Nou naar dat geld konden ze fluiten hebben ze ook niet gekregen...
In de avond verder wat gegeten en een full body massage van een uur genomen. Dat was toch wel heel erg relaxt :).

De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van de Engelse gasten. Zij gingen namelijk naar Saigon en ik zou 2 1/2 dag in Dalat doorbrengen.
Ik zou ze daarna weer zien in Saigon om hun laatste nacht in Vietnam te vieren. De busrit naar Dalat was echt een verschrikking eerste klas.
Zat in een heel klein dollbusje. En de chauffeur dacht dat ie in de formule 1 reed. Echt letterlijk op een haar na een botsing weten te voorkomen met een tegemoetkomende auto... Aangekomen in Dalat had ik wel al een hotel geboekt en de bus stopte letterlijk voor het hotel. Was wel heel chill..
Had een eigen kamer met 2, 2 persoonsbedden en een plasma tv erin. Heb die dag ook de hele tijd tv gekeken. In de middag ook nog even contact met thuis gehad. Geskyped met moeders en de rest van de familie. Zij waren net een paar dagen terug van een maand vakantie in Amerika.

In de avond wat gegeten in een traditioneel Vietnamees restaurant, heb hier ook mijn lekkerste eten tot nu toe in Vietnam gehad.
's Avonds nog over een nachtmarkt heen gestruind en naar de kapper geweest. Jaja ben voor het eerst naar de kapper geweest tijdens mijn trip.
Was ook wel weer een ervaring opzich. Met wat foto's proberen uit te leggen hoe ik het geknipt wilde hebben. Na 10 minuten leek het erop of ze het begreep. Na 100 heel voorzichtige knipjes ging er dan toch na de 101ste knip wat meer haar af :P Heb ook nog 5 minuten gezocht naar een verdunner. Maar uiteindelijk wel gevonden. en na pak en beet 40 minuten waren mijn haren geknipt, kostte me 3 euro. Ik zeg prima!

De dag erna heb ik een secret tour gedaan, georganiseerd vanuit het hotel. In de trip heb ik iets van 120 km op een scooter gereden door de regio buiten Dalat. Wat een mooie natuur is hier, heb er echt van genoten. Kregen ook nog een fruit cursus en hebben een inheemse stam ontmoet. Het rijden vond ik overigens het leukst. Lekker door de bergen crossen daar. De avond doorgebracht met mensen uit het hotel en daarna nog een film op mijn kamer gegeken.

Mijn laatste dag in Dalat heb ik samen met een jongen uit Israel, die ik ontmoette in Nha Trang, doorgebracht en alle highlights van Dalat in pak en beet 6 uur gezien. In de avond om 21:00 uur de bus naar Saigon genomen. Dit was een rit van van 7 uur en in tegenstelling tot de andere bussen was dit helaas een normale bus. Zat ook nog is helemaal achterin en was niet heel ideaal. Wat wel grappig was tijdens de rit. Ik ben eigenlijk veel te lang voor de bussen hier. Echt veel beenruimte heb ik daardoor ook niet. De Vietnamese man die voor mij zat dacht lekker zijn stoel achteruit te kunnen gooien en te kunnen slapen. Jammer voor hem maakte die kennis met mijn 2 knieen. Resultaat mijn knieen zijn iets sterker zijn dan die stoel en zijn stoel heeft de hele rit gewoon rechtop gestaan, aah :(.

Om 5 uur in de morgen aangekomen in Saigon en direct met taxi naar mijn hostel gegaan. Zij hadden geen bed nog dus de eerste 2 uur heb ik op een bankje geslapen. Daarna ben ik naar het hotel van de Engelse jongens gegaan, wat 20 meter verder lag. En daar verder gaan slapen bij hun op de kamer. In de middag met hun naar het War Remnants Museum geweest. Wat een indrukwekkend museum was dit. Het gaat over de oorlogmisdaden van de Amerikanen tijdens de Vietnam oorlog. Als je foto's ziet van het effect van een Napalm bom bijvoorbeeld is echt super indrukwekkend..
Na het museum gegeten bij een visrestaurant wat ook echt super lekker was. En in de avond de laatste avond gevierd van de jongens in Vietnam. Ben in totaal 18 dagen met deze gasten op stap geweest en was echt super. Opperbest vermaakt de hele tijd. Je merkt ook meteen het verschil tussen alleen reizen en met een groep. De verschillende meningen over wat te gaan doen etc.

De dag dat de Engelse jongens vertrokken is om een andere reden, namelijk het 2e gedeelte van de titel. Een zwarte dag in mijn reis door Azie.
Ik wilde namelijk wat foto's uploaden om aan jullie allemaal te kunnen laten zien. Wat wil het geval, er zat een virus op de computer waarop ik de foto's wilde uploaden. Gevolg, virus kwam op SD-kaart en verwijderde de foto's. De foto's staan nu nog op het geheugen als het goed is, alleen ik kan ze nu niet meer zien. Een Fillipijnse kamergenoot heeft al geprobeerd met SD-card recovery de foto's terug te krijgen alleen dat is nog niet gelukt helaas. Ik had tot dat moment 1900 foto's genomen en ik hoop dan ook van harte dat ik ze weer terug krijg!!!
Wat overigens nog wel een lach op mijn gezicht kon toveren was dat 3 van de Engelse jongens 2 uur voor hun vertrek zagen dat hun vlucht eigenlijk de dag ervoor ging. Maar omdat alles precies hetzelfde was qua tijd en vluchtnummer hadden ze het niet in de gaten. Overigens is alles wel gewoon goedgekomen en zijn ze allemaal thuis gekomen.

De afgelopen 3 dagen heb ik een Mekong Delta tour gedaan. Was opzich wel leuk maar had er iets meer van verwacht. Wel heel veel geleerd over de omgeving en dat Vietnam afgelopen jaar de nummer 1 exporteur van rijst was in de wereld. Sta op de foto met een python om mijn nek en heb een krokodillenboerderij bezocht en drijvende marktjes. Was een goede trip om wat tijd te spenderen.

Dan nu terug naar de titel, Ricky Discount.
Dit is de bijnaam die de Engelse gasten aan mij hebben gegeven. En dan nu de uitleg waarom.
Ik probeer op echt bijna alles korting te regelen. Ik ben namelijk met de instelling naar Vietnam gekomen dat elk persoon hier mij geld afhandig probeert te maken. En wat hun kunnen kan ik eigenlijk ook wel. En so far so good. Heb al wat mooie dingen kunnen regelen. Zo ook in het hostel waar ik nu slaap. Ik verblijf hier tot donderdag en heb dan in totaal 7 nachten hier geslapen. Betaal al een dollar per nacht minder en ze doen gratis de was voor mij, mag het zoveel keer doen als dat ik wil. Daarnaast de trip naar Mekong Delta die ik hier heb geboekt. Heb ik 5 dollar minder betaald dan de andere mensen die dezelfde tour deden. Dit is een eigenschap die meer voorkomt in de familie, he mam :P

Dan donderdag vervolg ik mijn trip naar Thailand. Heb hier echt niet normaal veel zin in!!
Heb deze dagen veel contact met de jongens en ook zij kijken er heel erg naar uit. Wordt weer een belevenis op zich!!

Dit was het laatste verslag alweer vanuit Vietnam.

Tot kijk en veel plezier allemaal deze zomer.

Groet,
Rick

  • 08 Juli 2013 - 12:15

    Mama:

    Wat een verhaal weer. Ik hoop dat het goed komt met je foto's. Enne goede eigenschappen van je moeder overnemen heeft zo zijn voordelen !

  • 08 Juli 2013 - 20:38

    Ilona :

    Hi Broertje,
    Heb weer smakelijk moeten lachen om als je belevenissen!!
    Volgens mij heb je de tijd van je leven! Hopelijk gaan er nog veel mooie momenten volgen
    X Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 21827

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: