Hue, Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rick Bon - WaarBenJij.nu Hue, Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Hue, Hoi An en Nha Trang

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

26 Juni 2013 | Vietnam, Nha Trang

Daar is tie weer met een reisverslag.
Het duurt soms even voordat ik wat tijd heb om te schrijven, maar ik vermaak me tot op heden opperbest in het mooie Vietnam.

Ik vervolg mijn verhaal met de busreis vanuit Hanoi naar Hue. Alles ging goed, werd opgehaald en alles ging op tijd. Ik had nog geen hotel geboekt en zou dat wel doen wanneer ik aankwam in Hue. De busreis naar Hue zou 14 uur duren. Mensen geloof mij dat is echt een pokke end. De soort van reisbedden waarin je ligt zijn voor iemand van boven de 1.80 niet geschikt. Helaas viel ik in die categorie. Na 14 uur compleet verrot aangekomen in Hue, lokale tijd 6.40 uur 's ochtends. Even een tip voor de mensen die van plan zijn ooit zo'n busrit te maken. Ga vooral niet achterin liggen. Wanneer er een WC in de bus is heb je de eerste 7 uur geen probleem. Maar de volgende morgen hangt er een lucht in die bus. Je weet letterlijk niet wat je ruikt, WOW :P!

In Hue aangekomen wist ik eigenlijk niet zo goed waar ik naar toe zou moeten en keek even in 'mijn' lonelyplanet. Backpackershostel dan maar. Op de busstop ontmoette ik 5 Engelse gasten die ook net aankwamen vanuit Hanoi alleen die reden met een andere bus. Zij gingen ook naar Backpackershostel dus ik ben samen met hun daar naar toe gegaan. Slim als dat zij waren hadden zij wel een reservering gemaakt en ik niet. Ik had in eerste instantie geen kamer omdat het hotel vol zat en zij wel.....
De baliemedewerker had echter wel een oplossing, er waren ook dubbele hostel bedden, deze waren goedkoper alleen je sliep dan wel met zijn 2en in een bed. 1 van die Engelse gasten was zo aardig om zo'n bed te delen.
Ben overigens al een week met deze gasten aan het reizen en is echt super top.
Hadden besloten om maar 1 nacht in Hue te blijven en de volgende dag naar Hoi An te gaan. Dit omdat ik hoorde dat er niet echt heel veel te beleven valt in Hue en Hoi een hele mooie stad is.

In de middag scooters gehuurd en in 5 uur met een gids alle highlights van Hue gezien. Die scooters zijn echt supervet om op te rijden. Gaan 80 km/ph en is echt leuk speelgoed :)

De volgende dag weer met een bus alleen nu maar 4 uur naar Hoi An.
Hadden al een hotel geboekt gezamelijk dus was nu zeker verzekerd van een eigen bed :). In het hotel wat we geboekt hadden was er een zwembad en uitgebreid ontbijtbuffet. Heb de 4 nachten dat ik daar ben geweest nog nooit zoveel als ontbijt gegeten. Bijkomend voordeel van een uitgebreid ontbijt is dat ik lunch kon skippen en eigenlijk alleen nog maar voor avondeten hoefde te betalen, scheelt allemaal weer geld.

Hoi An is overigens echt een heel leuk stadje. Er is van alles te beleven en het staat bekend om de vele kleermakers. Ook ik heb wat laten maken. De meeste zullen het al hebben gezien maar ik heb echt 2 van de meest gruwelijke zijde korte broeken laten maken die er zijn. Die Engelse jongens lieten pakken maken en Chinese jasjes en het ziet er allemaal echt supermooi uit. Uitgaan in Hoi An is overigens ook wel een aanrader. Je betaald 80.000 dong, dat is een kleine 4 euro, en de rest van de avond kan je elk mix drankje drinken.
De laatste dag in Hoi An nog een tripje gemaakt met een bus naar My Son. Dit lijkt een beetje op Angkor Wat in Cambodja. Heel interessant. Het enige nadeel was dat het precies die dag regende als een malle. Mijn schoenen zijn nog steeds doorweekt :(.

Na de 4e dag weer met een bus op stap. Nu naar Nha Trang. Dit is Russian Village aan het worden. De busreis van nu 12 uur was weer niet heel ideaal maar beter dan de eerste. Hadden overigens nog een tussenstop van een uur omdat de bus een lekke band had. Ook wel geinig om te zien hoe die een bandje verwisselen. Het lijkt namelijk alsof ze maar wat aankloten en af een toe met een hamer ergens op slaan. En dan op het eind, plop plop en de band is geplakt. Hans Klok is er niks bij.

Het hotel waar ik in Nha Trang slaap is overigens heel relaxt. Centraal gelegen en slaap met 1 van die Engelse jongens in een eigen kamer met 2 persoons bed. Zoals eerder benoemd stikt het hier van de Russen. Meeste restaurants en borden zijn ook in het Russisch.
De 2e dag in Nha Trang zijn we met een gids naar een plek 30 km buiten Nha Trang geweest, ieder met een eigen scooter, om van rotsen af te springen. Dit was echt super vet om te doen. De natuur was ook supermooi. Echt een topdag. In Nha Trang heb je ook een attractiepark op een eiland dus dat gingen we de volgende dag doen.
Was ook weer helemaal te gek, dat park had een Waterpark, Indoor game hall en achtbanen en wat niet nog meer. Wel nog doodsangsten uitgestaan in het waterpark. Er was namelijk 1 glijbaan waar je met een 6 persoons band van afkon. De Engelse jongens zijn allemaal van mijn gewicht en we maakte flink wat vaart de hele rit. bij 1 bocht vlogen we bijna uit de glijbaan maar met superveel tegengewicht toch nog in de baan gebleven. Dat was wel ff zenuwslopend op zijn zachtst gezegd :P

Moest overigens ook nog 1 avond rennen voor mijn leven. In Nha Trang lopen veel Vietnameze vrouwen rond die graag buitenlanders willen beroven van hun portemonnee en telefoon. Ik liep deze avond toevaliig iin mijn eentje terug van een club en had wel trek in een broodje Kebab. Ik was dus lekker een broodje aan het eten en liep over de straat, toen er opeens zo'n vrouw aan me komt zitten. Geirriteerd dat ik was en wist wat ze wilde, gaf ik die vrouw een duw op haar schouder met de mededeling fuck off. Alleen wat wil het geval, de duw net iets harder dan ik dacht en de vrouw viel op de grond. Gevolg hiervan was dat 3 motors achter Rick aan komen met een een broodje kebab in mijn handen. Gesprint naar de dichtstbij zijnde club en daar broodje opgegeten en toen snel gekeken of er iemand was en als een gek de laatste 500 meter gerend naar mijn hotel. Dat was ook wel even schrikken op zijn zachtst gezegd.

Maar mensen voor de rest is er niet zoveel aan de hand hoor :)

Vanavond vertrek ik met de Engelse jongens naar Mui Ne, en vandaaruit geen idee waar ik naar toe ga.

Tot de volgende keer,

Rick

  • 26 Juni 2013 - 12:35

    Joris:

    Richting Mui Ne op de scooter?:)

    Leuke verhalen weer

  • 27 Juni 2013 - 19:39

    Mike:

    weer een top verslag broer

    succes weer daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 21821

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: