VIP in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu VIP in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu

VIP in Shanghai

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Mei 2013 | China, Sjanghai

Voor degene die dit gaan lezen. Wat er de afgelopen dagen is gebeurt in Shanghai is eigenlijk met geen pen te beschrijven. Desalniettemin ga ik toch proberen jullie een zo'n goed mogelijke impressie te geven.

Voor dat ik verder ga over Shanghai eerst Suzhou. Nou hier kan ik heel kort en krachtig over zijn. Regen, regen, regen en van die K*T muggen. Eerste avond in Suzhou wel een Engels meisje ontmoet, Katie, zij was voor 2 dagen in Suzhou en woont nu in Shanghai. Dus had meteen even mijn tourgids voor Shanghai geregeld. Laatste avond in Suzhou was wel geinig overigens. Rick ging Chinezen leren 31'en en pesten. Ik kan je vertellen, die Chinezen worden nog best fanatiek tijdens een potje kaarten. Genoeg over Suzhou nu tijd voor Shanghai.

Zaterdagochtend met de sneltrein in halfuurtje naar Shanghai gegaan.
Had kaartje van het hostel, alleen daar stond zo'n onduidelijke beschrijving op dat het toch nog even zoeken was. Uiteindelijk gearriveerd in hostel en slaap nu al 4 nachten in niet meer dan een bezemkast met 2 stapelbedden. In de avond mijn kamergenoten ontmoet, 1daarvan is Canadees uit Vancouver, die het helemaal te gek vind dat ik een pet heb van de Vancouver Canucks( Ijshockey team). Hij vertelde me als je nou om 22:00 uur omgekleed en al bent dan gaan we met allemaal gasten van het hostel naar de club. Zo gezegd zo gedaan en was redelijk nieuwsgierig wat mij te wachten stond. Ondertussen contact gehad met Katie en die wilde ook wel mee. De club waar we naar toe gingen de eerste avond heet Rich Baby. Bij binnenkomst vielen 2 dingen op. Ten eerste de muziek staat echt niet normaal hard en ten tweede, er zijn een heleboel zitplekken. Na 1 drankje (zelf) te hebben gehaald, waren er opeens een paar Chinezen die met handgebaren met ons contact wilden maken. Of we bij hun aan tafel willen zitten, ach ja waarom ook niet :P.
De avond zag er dan verder als volgt uit, Whiskey drankjes en andere rotzooi, fruitsalades op kosten van 1 of andere Chineze popo. Het enige wat je moest doen was spelletjes doen ( o.a Dobbelen). Aan die tafel zaten trouwens ook 2 Chinese vrouwen, die er toch wel iets te goed uitzagen voor de mannen met wie ze waren, maar dat is normaal hier. Uiteindelijk 7 uur terug in hostel en helemaal gesloopt.

Volgende dag met Kyle ( Canadese kamergenoot) hele dag op stap geweest en eigenlijk alle belangrijke bezienswaardigheden gezien. Was erg leuk. 's Avonds samen met Kyle en 3 anderen, waaronder nog een Nederlander uiteten geweest. Heb voor het eerst van mijn leven kikker gegeten, op zijn zachtst gezegd toch best vreemd!
's Avonds niet veel gedaan, behalve beetje rondgehangen met andere in het hostel. De volgende morgen, is inmiddels maandag 20 mei, samen met 'tourgids' Katie dag op stap geweest in Shanghai. Was me een partij benauwd van heb ik jou daar, maar verder heel gezellig. In het hostel van Katie ontmoette ik Viktor. Dit is een Chinese man die werkt voor Richy (nachtclub in Shanghai). Die zei tegen mij, als jij nou vanavond naar die tent komt regel ik voor jou de hele avond drank. Enig probleem was, Katie wilde niet uit en in mijn hostel moesten de meeste mensen werken of naar school. Uiteindelijk 4 Fransen gevonden die wel mee wilden. In Richy moest je 10 euro betalen en verder alles werd voor me geregeld door Viktor. Was als het ware mijn eigen ober. Die Fransen wisten ook niet wat ze meemaakte dus was echt super leuk om mee te maken.
Mijn avond kon natuurlijk al niet meer stuk toen ik even naar de DJ liep en even een lijstje gaf met nummers die die even moest draaien en het dan gewoon ook doet.
Dit was echt een avond waarvan je denkt, nou nu heb ik ongeveer wel alles meegemaakt, nou niet dus. De volgende avond zou nog verbazingwekkender worden dan die vorige.

Tijdens de dag heb ik verder geen ene reet uitgevoerd, was gebroken van mijn hoofd tot mijn tenen. Maar toen ik eenmaal wakker was ging het wel weer. Die Fransen waren in mijn hostel waar ik slaap aan de praat geraakt met een mysterieuze Russische gozer. Kon hem niet helemaal plaatsen. Maar wat bleek, deze jongen was net als Viktor promoter van een club M2 heet die tent. Alleen dan wel 1 van de duurdere van Shanghai. Hij zei als jullie bij binnenkomst naar mij vragen, regel ik wel wat voor jullie een eigen ruimte. Wij waren er al vrij vroeg 22:30 uur maar die tent was al helemaal vol. Na even zoeken naar Roman(russische jongen) uiteindelijk gevonden. Er meteen even ruimte gemaakt en we konden gaan zitten. Drank en glazen werden geregeld en het feest kon beginnen. Even voor de mannen die dit lezen, in die tent liepen vrouwen, dat was echt letterlijk NIET MEER NORMAAL! Alleen beetje jammer dat je geen foto's mocht nemen, security overal.

Ondertussen had ik al wat trek gekregen, en ja als je dan toch in de VIP area zit, dan maar de stoute schoenen aantrekken. Pizzatje besteld en jahoor 10 minuten later had ik mijn eigen pizza. Feest duurde tot 4 uur maar dan is het natuurlijk nog niet afgelopen. Of we met de taxi naar een andere club wilden voor een afterparty. Daar waren alle Russische modellen, inmiddels met wat meer kleren aan, ook aan het feesten.
En dan toch wel het leukste, vind ik. Werd ik uitgenodigd om bij die (Russiche/Wit Russische) meiden te komen zitten en champagne te drinken. Bleek er 1 jarig te zijn. En ja als Nederlander geef je nou eenmaal 3 kussen ;)

Mensen dit was toch wel 1 van de meest absurdste avonden van mijn leven.

En wat kost zo'n avond je dan. Nou HELEMAAL NIKS, hahaha. heb 1 euro 20 omgerekend betaald en dat was voor de taxi. Heb inmiddels nog maar een nacht extra bijgeboekt in Shanghai, is echt helemaal toppie hier.

Groetjes!
Rick


  • 22 Mei 2013 - 09:31

    Mama:

    Zo feestbeest en ons maar in de waan laten dat alles daar om 22.00 uur dicht gaat en er niets te beleven is. Geniet ervan XXX

  • 22 Mei 2013 - 09:35

    Joris:

    你真漂亮
    nǐ zhēn piàoliang

  • 22 Mei 2013 - 10:38

    Paulo:

    Haha wat een verhaal Rick! :D Ben jaloers op je!

  • 22 Mei 2013 - 11:29

    Floor:

    Hahaha Rick ik zie je al helemaal in die tent staan hoor, geniaal!
    Echt super dat je zo alleen heen bent gegaan, gelukkig al veel mensen ontmoet!
    Heel veel plezier en kijk weer uit naar je volgende verslag ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 21791

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: