Feesten Shanghai inruilen voor muggen Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu Feesten Shanghai inruilen voor muggen Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Feesten Shanghai inruilen voor muggen Hangzhou

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

26 Mei 2013 | China, Hangzhou

Shanghai, Shanghai wat een stad. We pakken de draad weer op in de middag van 22 mei. Had mijzelf inmiddels getrakteerd op een prima hamburger met patat. Niet helemaal Chinese keuken maar ach, smaakte prima! Het hostel waar ik in vebleef heet trouwens het Hiker youth hostel, tussen dit en het Nanjing road hostel zwerfde ik meestal gedurende de dag rond. Bij het Nanjing road hostel heb ik deze dag een Nederlands koppel leren kennen, Bas en Maartje. Mijn nieuwe beste Chinese vriend Viktor was er ook en Katie. In tegenstelling tot wat ik dacht schijnt hij niet een promoter maar voor 25% de baas te zijn van club Richy.

Na alle mooie verhalen die Viktor en ik hadden verteld over het nachtleven van Shanghai kregen Bas en Maartje ook wel zin om dit is een keer te ervaren. Zodoende werd er afgesproken om 22.00 uur van hun hostel te vertrekken. We zouden eerst naar Perry's gaan en daarna door naar Club Maya waar Viktor bij ons zou voegen. Met 4 man sterk ( Bas, Maartje, Katie en ik) met de taxi naar Perry's. Was opzich een prima relaxte zaak met een mooie pooltafel. Jammer genoeg de kunsten die Bas en ik erop vertoonde waren een aanfluiting eerste klas! Om 1 uur Viktor proberen te contacten om te zeggen dat we onderweg gingen naar Club Maya en of hij het adres even door kon zeggen. Na vele malen geprobeerd te hebben niks gehoord. Toen maar naar Richy gegaan. Hier niet lang gebleven en toen nog gekeken bij een club die Muse heet. Werkelijk waar om 3 uur alles leeg. Nog 1 afzakkertje gedronken en terug naar hostel. Het was niet de nacht die werd verwacht maar heb me prima vermaakt.

De volgende morgen/middag eigenlijk vrij weinig tot niks uitgevoerd. Beetje door de straten van Shanghai gelopen met muziek in mijn oortjes.
Heerlijk relaxt. Op de terugweg via Nanjing road hostel gelopen en zag daar Viktor, Bas en Maartje zitten. Even gepraat en het bleek dat Viktor die avond zo dronken was dat die al vroeg thuis was. Aangezien dit voor alledrie onze laatste avond Shanghai was en Viktor die het toch wel goed wilde maken voor de vorige avond werd er besloten 22.00 uur vertrekken van dat hostel. We zouden het alleen niet laat maken vanwege het reizen van de volgende dag. Dat werd alleen iets later dan gepland.....

Man, man, man wat een avond. Viktor heeft zich goed gerevancheerd en ik denk dat ik voor ons alledrie mag spreken een topavond geregeld. Eigen tafel, kannen drank, shotjes tequila en een fruitschaaltje. Die tequila had ik overigens beter kunnen laten staan.
Overigens ook nog wel leuk om te vertellen. Aan een heleboel tafeltjes stonden groepjes met op en top opgemaakte Chinese meisjes. Deze meiden zag je dan in de loop van de avond zo geescorteerd worden naar een tafel met een paar van die Chinese popo's.
Uiteindelijk om weet niet eens hoe laat meer naar hostel toe gegaan.
Had gelukkig wel nog met mijn dronken kop een wekker gezet, was daar erg blij mee :)

De volgende morgen had ik een kater.... Voelde me sinds hele lange tijd niet meer zo beroerd.
Ben daarom ook super benieuwd hoe Bas en Maartje zich voelde, aangezien die al om 8 uur de wekker hadden :P. Uiteindelijk 11.55 weten uit te checken, 12 uur was deadline. En daarna nog 3 uur als een zombie op een bank gelegen. Daarna mezelf naar de metro gesleept en naar treinstation gegaan. Het was tijd om Shanghai te verlaten. Op het station nog een uur in een rij gestaan voor een treinkaartje. Dit omdat die Chinezen werken als een paar slome dodo's. Ik vind trouwens sowieso die Chinezen echt een asociaal volk. Uiteindelijk kaartje geregeld en op naar Hangzhou. Treinreis duurde een uurtje in de sneltrein.

De eerste avond in Hangzhou verrekte weinig uitgevoerd. Met de moed der wanhoop een bord spaghetti naar binnen geharkt. Was bij lange na niet zo lekker als die van moeders! Daarna gedoucht en lekker gaan slapen. De volgende morgen helemaal onder de muggenbulten.... Echt niet grappig! Daarna even met behulp van de wasmachine een wasje gedraaid en uitgehangen. Inmiddels kennis gemaakt met Chinees kamergenootje. Wiens naam ik niet kan schrijven maar leek verrekte veel op Jansse. Samen met haar een tocht om het Westlake van Hangzhou gelopen. Die tocht die in totaal 6 uur zou duren in 30 graden was zeer pittig. Jansse wist heel veel te vertellen over de omgeving en gebouwen dus was super interressant! Daarnaast wist zij nog wel een goed restaurant. Nou dat was met recht een goed restaurant. Heb me een partij gegeten daar, echt niet normaal. Garnalen, krab, hamburgers en gefrituurde champignons. Super lekker en echt veel. En dat voor 4 euro.
's avonds nog even over de boulevard gelopen en naar een lichtshow gekeken was best geinig om te zien.

Vandaag, 26 mei, stond in het teken van uitzoeken hoe ik naar Guilin zou gaan en waar ik zou gaan slapen.
De slaapplek regelen is voor mij tot nu toe geen probleem. Ik loop naar de receptie van dit hostel, vraag naar het beste hostel in Guilin en hun maken voor mij de reservering dmv de telefoon. Ik zeg ideaal, dit heb ik tot nu toe alleen nog maar gedaan en heeft goed uitgepakt. Dan de reis naar Guilin. Dat wordt een treinreis van 17 uur en ga 1329 km overbruggen. Heb er nu al geen zin in! Voor de rest van de dag met een Duits/Frans koppel omgegaan en die hebben wat tips gegeven voor Vietnam, Thailand en Australie. Aangezien zij al 2 jaar aan het reizen zijn.
Het was hier inmiddels al bijna 20.00 uur en dat betekent dat het in Nederland 14:00 uur is. Dit betekent dit weekend Formule 1 :)
Bar naast hostel Formule 1 gekeken met een pizzatje.

Ik ga me voorbereiden op de treinreis!
Tot de volgende keer!

Groet,
Rick

• 26 Mei 2013 - 19:02

Ilona:

Hi Broertje
    Klinkt allemaal heel vervelend. Wel goed om te lezen dat je naast het feesten ook nog andere dingen heb ondernomen ;P
    Veel succes met de treinreis naar Guilin!
    X Ilona

• 26 Mei 2013 - 19:20

Mama:

Zo te lezen gaat het alleen reizen heel goed. Goede reis naar Guilin, naar wat wij op google plaatjes hebben gezien ga je naar een hele mooie streek. Xxx

• 26 Mei 2013 - 21:19

Joris:

In Guilin schijnen hele mooie natuur plekken te zijn Rick!

Leuk verslag weer, leuk om te lezen :)

• 27 Mei 2013 - 10:03

Opa En Oma De Boer:

leuke ver slagen ga zo door en geniet er van

groeten opa enoma