Goodbye beijing, Hello Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu Goodbye beijing, Hello Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Goodbye beijing, Hello Suzhou

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 Mei 2013 | China, Suzhou

Na twee nachten in een hotel te hebben geslapen werd het tijd om mijzelf eens onder de mensen te brengen. Dus ik verkaste naar een hostel op 5 minuten lopen van mijn hotel. Even koekeloeren of er een plekje vrij was. Ze hadden plek, alleen jawel, ze hadden mijn paspoort nodig en visum. Enige probleem van dit was dat mijn paspoort op de Vietnamese ambassade lag. Na het 10 keer in Engels en 1 keer in Chinees te hebben uitgelegd, kwam madame van de balie er achter dat een kopie van paspoort en visum ook volstond. Dan komen we weer bij een ander probleem. Kopie van paspoort had ik wel, alleen ja nou nog van mijn visum zien te regelen. Slimme jongen dat ik ben :P, ging ik gewoon even terug naar het hotel waar ik sliep en daar hun kopie van mijn gegevens gevraagd. Na dus een half uur bezig te zijn geweest, alles goedgekomen en had ik een kamer voor 3 nachten geboekt in een 4 persoons kamer. Kamer was zeer proper alleen het matras was van dezelfde dikte als mijn telefoon, niks dus.
Na spullen te hebben gedumpt gingen weer sightseeingen. Ditmaal de Verboden stad en Tianmen square. Ik was half 3 's middags in de Verboden stad. Dit vonden ze allemaal vrij laat omdat het echt een inmens grote plek is. Nou hier wist ik wel wat op, looppas 12 km/ph en overal eventjes een foto nemen. Alleen na 10 minuten stond ik alweer bij exit bordje.... Uhm volgens mij klopt dit niet. Dus weer terug en zijstraatjes ingedoken. Ik vond de Verboden stad zeker de moeite waard, zelf was ik ook nog een onderdeel van de attractie. Jaja het is dan echt gebeurt, Chinesies wilden met me op de foto.
Had ik nou nooit de eerste toegestaan....

Toen de eerste chinees eenmaal over de dam was volgden er meer en na 10 foto's hield ik het weer voor gezien. Om 17:00 uur even snel over Tianmen Square gelopen, hier gingen toevallig veel Chinezen in Engels vragen of ik een kopje koffie met ze wilde drinken. Dit om je zo te drogeren en geld afhandig te maken. Gewoon hard voorbijlopen, helpt altijd ;)
Terug op de kamer maakte ik kenis met mijn kamergenoten Roman en Thomas uit Frankrijk, samen met hun mijn eerste biertje gedronken in China. De volgende dag zou ik samen met hun naar Zomerpeleis, Lama tempel en Confesius tempel gaan.

Maandag morgen 8.45 uur ging de wekker voor een dag waarin echt waar super veel gelopen ging worden. Man man had geen benen meer over toen we om 23.30 uur weer terug waren.
De 2 tempeltjes waren wel oke, ik persoonlijk ben niet zo van de tempels. Heb er gewoon niet zoveel mee. En daarbij komt nog dat je bij de Lama tempel gratis werd getrakteerd op een overdosis wierook, wat een lucht kuchkuch. Na de confesius tempel joinde de Chinese studie genoot van Thomas bij ons. Wat is het toch handig zo'n Chinees in het midden. Je komt op plaatsen waar je normaal als toerist nooit zou komen. Hier bedoel ik dan mee, restaurants in flatgebouwen, waar echt superlekker gegeten kan worden.
Het Zomerpeleis is voor mij het hoogtepunt van Beijing, supermooi!
na 4 uur in dat park te hebben gelopen moesten we wel alleen nog de uitgang vinden. Uiteindelijk na 2 uur gevonden... "s avonds 'Hotpot' gegeten. Dit is een fondue met pittige en normale saus waar je vlees en groenten in doet. Was erg lekker.

Dinsdagmorgen was ik half 6 al wakker omdat de Franse jongens naar de Grote muur gingen en daarna slapen ging ook niet echt meer. Met nog de pijn in mijn benen van maandag had ik nergens zoveel zin in. Ik had een dwtw( don't want to walk) dag. Uiteidelijk toch even naar Olympisch dorp geweest. Daar nog even pizzatje gegeten en terug naar hostel. In het hostel ingelezen voor Suzhou en Shanghai en treinkaartje gekocht van Beijing naar Suzhou.
's avonds heb ik pekingeend gegeten. Dit was bij een restaurant vlakbij het hostel. Het was superdruk, goedteken meestal, en moesten even wachten. Ging uiteten met een Thai en 2 Duitsers.
Eten was echt super super lekker en ook super veel. Na eten naar hostel en wilde ik een klein biertje doen. Dat kleine biertje werd een feest in alle opzichten. Van 23:00 tot 4:30 gepraat met Italianen, Zweden, Amerikanen en Nederlanders. Was echt supergezellig en echt de ontmoeting waar ik naar zoek op deze reis.

Met lichte kater 's ochtends naar Vietnamese ambassade geweest.
omdat ik vrijdag niet genoeg geld had, had ik maar de helft betaald. Alleen toen ik het vandaag ophaalde kreeg ik mijn paspoort zo in mijn handen gedrukt. De andere helft waren ze vergeten, ik zeg CHILL :).
trein van 12.40 naar Suzhou genomen, dit duurde 5 uur met een snelheid van 300 km/ph. Wat een pokke end. Dit hostel ziet er wel iets minder uit dan de andere maar gaat er mee door.
Enige nadelen zijn: het regent hier en het stikt hier van de muggen...

Plan is om tot vrijdag in Suzhou te blijven en daarna door naar Shanghai.

Beetje uitgebreidt verslag, sorry!

Groetjes Rick

  • 15 Mei 2013 - 15:14

    Ilona:

    Hi Broertje,
    Leuk om te lezen dat je vrienden hebt gemaakt. Zo te lezen heb je de afgelopen dagen al super veel meegemaakt.....en het verbaasd mij helemaal niks dat het niet de Chinezen zijn die jou oplichten maar andersom ;)
    Enne uitgebreide verslagen zijn helemaal niet erg hoor...nu kunnen wij ook lezen wat je allemaal heb gegeten. Volgens mij valt het allemaal niet tegen.
    X Ilona

  • 15 Mei 2013 - 15:15

    Lynne:

    Klinkt leuk allemaal! Ook al pukkie op het menu gezien? :p

  • 15 Mei 2013 - 16:13

    Mike:

    leuk verslag broer

    en goed om te lezen dat je het erg naar je zin heb

    mzzl

  • 15 Mei 2013 - 19:04

    Mama:

    Weer een leuk verhaal om te lezen. Wat een mazzel had je met je visum. Enne de Chinees die aan jou geld wil verdienen die moet nog geboren worden. Je hebt in de afgelopen dagen al veel mee gemaakt het is maar goed dat je het nodige opschrijft en ons mee laat genieten want dit onthoud je nooit allemaal. Wij kijken uit naar je volgende verslag en dat mag wat mij betreft weer net zolang of nog langer zijn. Veel plezier en meppen naar de muggen ! XXX mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 1779
Totaal aantal bezoekers 21826

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: