Goodbye Cardwell, Klaarmaken voor New Zealand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Bon - WaarBenJij.nu Goodbye Cardwell, Klaarmaken voor New Zealand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Goodbye Cardwell, Klaarmaken voor New Zealand

Door: Rick Bon

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Februari 2014 | Australië, Cairns

Na nog een maand farmwork te hebben gedaan is het tijd om weer te gaan reizen! De dingen die hier zijn gebeurt, de mensen die ik hier heb ontmoet zullen voor altijd een plek in mijn geheugen hebben!

Na oud en nieuw thuis te hebben gevierd met vrienden en familie zijn de overige 6 dagen voorbij gevlogen. Ben nog steeds zo blij dat ik het heb gedaan. De vlucht terug naar Australie was prima. Heel veel films gekeken en eten was weer super! Na een vertraging van 3 uur in Sydney ben ik na 33 uur reizen aangekomen in Cairns. 1 nacht gebleven en toen de volgende morgen met de bus van 7 uur 's ochtends terug naar Cardwell!

Aangekomen in het hostel bleek dat er toch heel wat mensen waren vertrokken en ook weer nieuwe mensen daarvoor zijn teruggekomen.
Maar alles voelde al vrij snel weer vertrouwd. Alleen niet meer in mijn eigen kamertje :(.

Ik heb nog 1 maand gewerkt in Cardwell en de tijd is eigenlijk voorbij gevlogen. Zoals eerder vernoemd werken we met 2 crews. Waarbij de ene crew iets harder werkt als de andere. Wij als A-team, zoals we onze crew noemde, deden het iets rustiger aan en namen wat meer tijd om wat dingen te bespreken ;).
Zijn er nog noemenswaardige dingen gebeurt, mwah....

Luca een Italiaanse jongen waarmee ik tegelijk startte bij de farm had een zeer leuk goodbye party. Iedereen had hem aardig zitten door de beerpong en andere spelletjes... Werd nog leuker toen de volgende dag de wekker weer ging om 5.40 uur om weer te gaan werken!! Met name de Engelse/Ierse meisjes hadden het erg zwaar die dag!! Die kunnen iets minder goed tegen alcohol dan de andere in het hostel.

Mijn laatste week in Cardwell was een vrij aparte, maar wel een hele leuke!
Ze dachten namelijk op het werk dat ik dinsdag zou stoppen inplaats van vrijdag... Uiteindelijk toch nog goedgekomen en vrijdag was mijn laatste werkdag. Daarna was het tijd voor mijn afscheidsparty.
Een BBQ bij the Jetty met alle mensen van het hostel en van de boerderij. Daarna drankjes gedaan in het hostel. Moest verkleed als een tijger! Dat is sinds Luca traditie geworden in het hostel.. Als ik vertel dat Luca 1.67 m is en hij had al hoogwater. Stel je dan maar voor hoe het bij mij was :P
Maar al met al was het wel erg leuk en gezellig.

Er is een einde gekomen aan een tijdperk. Van de mensen die nu nog in het hostel zijn, zijn er nog 4 die er gelijktijdig met mij waren. Ook op het werk waren er al heel veel nieuwe gezichten. Het is dus mooi geweest en het was de juiste tijd om te gaan. Ik ga het zeker missen want in 3 -3 1/2 maand leer je mensen echt heel goed kennen en het hostel is als het ware je 2e huis...

Op dit moment ben ik in Cairns. Heb net een trip voor een maand geboekt voor Nieuw Zeeland :) ik ga met Stray! dat is een hop-on/hop-off bus door heel Nieuw Zeeland. Heb al tripjes voor Hobbiton, Franz Josef glacier, raften in Roturua en een boot tocht in Milford Sound. Heb er heel veel zin in! Echter voordat ik naar Auckland, Nieuw Zeeland vertrek ga ik eerst 5 dagen naar Melbourne. Daar ga ik wat oude bekenden ontmoeten van mijn reis. Onder andere Matt met wie ik door Azie en het begin van Australie heb gereisd :) Heel veel zin in dus!

Dinsdag en donderdag heb ik eerst nog tripjes in Cairns.
Ik ga snorkelen in het Great Barrier Reef en dag tour naar een regenwoud. Ben benieuwd!

Dat was in een notendop een maand in Australie.

Het ga jullie goed en tot de volgende keer!

Rick

  • 16 Februari 2014 - 06:29

    Michiel:

    Mooi, nu lekker weer reizen.
    Veel plezier in nieuw zeeland man

  • 16 Februari 2014 - 08:48

    Ilona:

    Leuk broertje, veel plezier met al je tripjes!!
    -XXX-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 21780

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: