Onverwachts thuis en straks alweer weg! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Rick Bon - WaarBenJij.nu Onverwachts thuis en straks alweer weg! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Rick Bon - WaarBenJij.nu

Onverwachts thuis en straks alweer weg!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

31 December 2013 | Nederland, Heemskerk

Zo ben je in Australië en zo ben je weer thuis.
Dit alles heb ik compleet aan mijzelf te danken. Ik zat er namelijk al een tijdje over na te denken om onverwachts kerst en oud en nieuw thuis te vieren en dan in het nieuwe jaar weer terug te gaan om mijn reis te hervatten.

Op 18 november voegde ik daad bij woord en boekte ik mijn retourticket in Cairns. Moest nu alleen nog 4 weken wachten om naar huis toe te gaan. Deze 4 weken zijn echt voorbij gevlogen. Werken, werken en gezelligheid in het hostel zorgden ervoor dat de tijd letterlijk voorbij vloog. 20 december Om 02.00 uur 's morgens was het dan zover. Ik zou gaan beginnen aan mijn 62 uur durende reis terug naar het koude kikkerlandje. Alles ging vrij soepel en met de gedachte dat ik over 2 dagen thuis zou zijn maakte de reis een stuk gemakkelijker. Mijn eerste vlucht ging van Cairns naar Tokyo. Deze vlucht duurde 8 uur en vloog ik met Jetstar. Dit is niet 's werelds beste vliegmaatschappij... Aangekomen in Tokyo had ik dan ook helemaal geen zin om 27 uur door te brengen op het vliegveld en wachten op mijn volgende vlucht. Toen maar even de stoute schoenen aangetrokken en naar de balie van Etihad, vliegtuigmaatschappij waar ik de overige 2 vluchten mee zou vliegen, gelopen. Ik vroeg ze of het mogelijk was of ik met dezelfde vlucht meekon alleen dan een dag eerder. Na wat bellen en 70 euro later had de beste man 2 vluchten omgeboekt en zou ik 24 uur eerder aankomen in Nederland.

Omdat ongeveer 3 man wist dat ik thuis zou komen, waarvan 1 mijn ophaler van het vliegveld, leidde dit wel tot wat paniek. Maar uiteindelijk is alles goedgekomen daarmee.

De overige 2 vluchten waren weer als vanouds. Etihad is echt mijn lievelings luchtvaartmaatschappij wat een eten en drinken je daar krijgt voorgeschoteld is echt niet normaal :) Daarnaast had ik de langste vlucht,12 uur van Tokyo naar Abu Dhabi, een 2-persoons bankje voor mezelf!

Toen ik Nederlandse tijd 14.10 uur was geland kreeg ik een whatsappje binnen van mijn vader. Hij in de wetenschap dat ik nog downunder was vroeg dan ook: 'hoe is het daar downunder?" Ik kon niet anders dan heel hard lachen en antwoorden: 'ja, lekker warm! en bij jullie?'.
In werkelijkheid zoals de meeste wel weten regende het pijpenstelen hier.
Toen ik eenmaal aan de bagageband stond dacht ik laat ik nu ook maar eens mijn zus inlichten dat ik weer thuis ben.

Toen ik dacht dat alleen ik mensen ging verrassen bleek ik het mis te hebben. Tot mijn grote verbazing stonden mijn schoonzus en mijn kleine neefje naast Bas ook op mij te wachten op Schiphol :) Wat heb ik dat kleine keroltje gemist!!

Omdat mijn broer nog aan het werk was moest er nog even gewacht worden om mijn ouders te verrassen. Toen ben ik met Bas naar Paulo's huis gereden om die te verrassen en Benjie die ik inmiddels ook had gebeld kwam er ook aan. Was voor hun ook een hele verrassing dat ik er weer was. Helemaal omdat de meeste van jullie wel een keer de laatste maand aan mij vroegen: "Weet je nou al is een keer wanneer je thuis komt?'
Elke keer wanneer die vraag kwam moest ik van binnen wel hard lachen :)

Toen omstreeks 5 uur was het dan zover... Op naar mijn ouders om die te verrassen. Het moment wat ik al zo vaak in mijn hoofd had kwam steeds dichter bij. Mijn broer en zus waren achterom gelopen en met een smoes naar binnen gegaan over kerstoverleg. Ik ben samen met mijn kleine neefje naar de voordeur gelopen met mijn schoonzusje als camera vrouw. En de rest wordt allemaal vrij duidelijk op het filmpje wat er is gemaakt...

Het liedje Hold on, we're going home had ik tot die tijd nog maar 100.000 keer beluisterd en toen was ik eindelijk weer thuis.
In de afgelopen week, ik blijf maar tot 6 januari in Nederland, heb ik zoveel mogelijk mensen proberen te zien en dingen te doen. Kerst met de familie en vrienden was 1 van de beste die ik heb meegemaakt. En dat maakt voor mijzelf dat ik de juiste keuze hebt gemaakt om naar huis toe te komen.

2013 was voor mij echt een ongelofelijk jaar. Ik ben trots op mijzelf dat ik al bijna 8 maanden in mijn eentje over de wereld hebt gereisd en mijn droom uit heb zien komen. Ik heb de meest geweldige mensen ontmoet waarvan ik hoop die ooit nog een keer in de toekomst te zullen ontmoeten. De dingen die ik heb gezien en meegemaakt zal ik nooit maar dan ook nooit meer vergeten. En dan te bedenken dat het nog niet eens is afgelopen omdat ik straks in het nieuwe jaar aan ronde 2 ga beginnen is ongelofelijk!

Ik hoop dat 2014 voor jullie allemaal net zo indrukwekkend, gezellig en mooi gaat worden als mijn 2013 want dan hebben jullie een superjaar voor de boeg!

Bij deze wil ik iedereen alvast een heel fijn 2014 wensen en mocht ik jullie niet meer zien voordat ik wegga dan kan ik alleen maar zeggen, TOT OOIT :) want ik heb geen idee wanneer ik weer terugkom!

Groetjes,
Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 21778

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 31 December 2013

Daar gaan we dan

Landen bezocht: